Young Investigator Award

31.01.2017

Young Investigator Award

Die GBG vergibt einen Reise zum ESMO in Madrid in 2017 für junge Wissenschaftler. Bewerbung ab sofort möglich.

Liebe Kolleginnen und Kollegen,
da es zunehmend schwieriger wird auch jüngere Kollegen, die an Studien interessiert sind und diese auch aktiv an den Zentren begleiten, eine Kongressreise zu ermöglichen, möchten wir dieses Jahr den „Young Investigator Award GBG“ ausloben. Damit soll dem Gewinner eine Reise zum ESMO in Madrid in 2017 ermöglicht werden.

Bewerbungen richtigen Sie bitte mit CV inkl. Studien und Publikationsliste an:
vntgbgd  Stichwort: Young Investigator Award GBG

Liebe Grüße,
Ihre/Eure
Sibylle Loibl

• 08.03.2017  Vorträge AGO-Mamma State of the Art 2017

Wir freuen uns Ihnen die Vorträge der AGO Leitlinientagung vom 4.3. 2017 als Videomittschnitte präsentieren zu können.

• 03.02.2017  How Much Information Do We Really Need After Neoadjuvant Therapy for Breast Cancer?

Prof. Loibl and Prof. Denkert discuss "How Much Information Do We Really Need After Neoadjuvant Therapy for Breast Cancer?" in the current JCO Editorial.

• 08.12.2016  The Lancet - Breast Cancer Series 2016

The introduction of targeted therapies has profoundly changed the course of some subtypes of breast cancer—but many challenges remain. The Lancet’s 2016 Series on breast cancer discusses the most recent advances in the three most common breast cancer subtypes. The first pair of papers focus on the treatment of advanced oestrogen-receptor-positive and HER2-positive breast cancers, while the third describes how an improved understanding of molecular alterations in the heterogeneous and hard-to-treat triple-negative breast cancer may lead to more refined and more effective therapy. http://www.thelancet.com/series/breast-cancer-2016