Annual Scientific Report 2016

15.03.2017

Unsere Annual Scientific Reports bieten hier einen kompakten Überblick über die Ergebnisse laufender Studien, wichtige Vorträge und Forschungsposter unserer Mitglieder. Auch Aufbau und Tätigkeiten der German Breast Group sind hier kurz dargestellt. Hier können Sie unseren aktuellen Annual Scientific Report sowie die Reports vergangener Jahre lesen und herunterladen.

/de/newsroom/annual-scientific-report.php

• 31.01.2017 Young Investigator Award

Young Investigator Award

Die GBG vergibt einen Reise zum ESMO in Madrid in 2017 für junge Wissenschaftler. Bewerbung ab sofort möglich.

• 08.12.2016 The Lancet - Breast Cancer Series 2016

The introduction of targeted therapies has profoundly changed the course of some subtypes of breast cancer—but many challenges remain. The Lancet’s 2016 Series on breast cancer discusses the most recent advances in the three most common breast cancer subtypes. The first pair of papers focus on the treatment of advanced oestrogen-receptor-positive and HER2-positive breast cancers, while the third describes how an improved understanding of molecular alterations in the heterogeneous and hard-to-treat triple-negative breast cancer may lead to more refined and more effective therapy. http://www.thelancet.com/series/breast-cancer-2016

• 24.11.2016 Offene Stellen

Offene Stellen

Zurzeit suchen wir einen Clinical Data Manager (m/w) und einen Clinical Trial Coordinator (m/w). Die einzelnen Stellenbeschreibungen finden Sie in unserem Karriere-Portal.