INSEMA – 1.000 Patienten

30.06.2016

INSEMA – 1.000 Patienten

Mit Ihrer Hilfe wurde am 30. Juni 2016 die 1.000ste Patientin in die INSEMA-Studie eingeschlossen. Damit ist die geplante Rekrutierungszahl von 5.940 Patienten ein realistisches Ziel. Herzlichen Dank für diese großartige Leistung an alle teilnehmenden Zentren!

Die INSEMA rekrutiert aktuell deutschlandweit an 124 Zentren.
In dieser multizentrischen, prospektiven, randomisierten Studie wird der Vergleich der axillären Wächterlymphknoten-Biopsie zu keiner axillären Operation bei Patientinnen mit frühem invasivem Brustkrebs und brusterhaltender Operation untersucht.
Voraussichtlich wird die Studie bis 2019 für den Einschluss von Patientinnen geöffnet bleiben.

• 31.05.2018 Paper of the month: elderly women and neoadjuvant chemotherapy

A pooled analysis using data from eight GBG trials (GeparDuo, GeparTrio pilot and main, GeparQuattro, AGO-1, PREPARE, TECHNO; GeparQuinto) that aimed to help selecting appropriately the elderly women who would benefit from neoadjuvant chemotherapy has been published in the Oncotarget.

• 30.04.2018 Paper of the month: survival analysis of the GeparQuinto trial

We are delighted to inform you that the long-term survival analysis of the neoadjuvant GeparQuinto (GBG 44) phase III trial has been published in the Journal of Clinical Oncology.

• 30.03.2018 Paper of the month: March 2018

An analysis of 802 women with triple-negative breast cancer (TNBC) from the German Consortium for Hereditary Breast and Ovarian Cancer (GC-HBOC) and GeparSixto (GBG 66) trial that investigated the association between the age at TNBC diagnosis and the presence of pathogenic germline BRCA1/2 mutations has been published in the BMC Cancer.

• 13.03.2018 ESMO 2019

ESMO 2019

ESMO Breast Cancer congress ist taking place in May 2019 in Berlin, Germany.