INSEMA – 1.000 Patienten

30.06.2016

INSEMA – 1.000 Patienten

Mit Ihrer Hilfe wurde am 30. Juni 2016 die 1.000ste Patientin in die INSEMA-Studie eingeschlossen. Damit ist die geplante Rekrutierungszahl von 5.940 Patienten ein realistisches Ziel. Herzlichen Dank für diese großartige Leistung an alle teilnehmenden Zentren!

Die INSEMA rekrutiert aktuell deutschlandweit an 124 Zentren.
In dieser multizentrischen, prospektiven, randomisierten Studie wird der Vergleich der axillären Wächterlymphknoten-Biopsie zu keiner axillären Operation bei Patientinnen mit frühem invasivem Brustkrebs und brusterhaltender Operation untersucht.
Voraussichtlich wird die Studie bis 2019 für den Einschluss von Patientinnen geöffnet bleiben.

• 03.02.2017  How Much Information Do We Really Need After Neoadjuvant Therapy for Breast Cancer?

Prof. Loibl and Prof. Denkert discuss "How Much Information Do We Really Need After Neoadjuvant Therapy for Breast Cancer?" in the current JCO Editorial.

• 31.01.2017  Young Investigator Award

Young Investigator Award

Die GBG vergibt einen Reise zum ESMO in Madrid in 2017 für junge Wissenschaftler. Bewerbung ab sofort möglich.

• 08.12.2016  The Lancet - Breast Cancer Series 2016

The introduction of targeted therapies has profoundly changed the course of some subtypes of breast cancer—but many challenges remain. The Lancet’s 2016 Series on breast cancer discusses the most recent advances in the three most common breast cancer subtypes. The first pair of papers focus on the treatment of advanced oestrogen-receptor-positive and HER2-positive breast cancers, while the third describes how an improved understanding of molecular alterations in the heterogeneous and hard-to-treat triple-negative breast cancer may lead to more refined and more effective therapy. http://www.thelancet.com/series/breast-cancer-2016