Save the Date: AGO-Mamma 2019

15.11.2018

Das State-of-the-Art-Meeting 2019 der AGO Organkomission Mamma wird am 16. März 2019 in Frankfurt stattfinden.

AGO Save the Date

Vorstellung der Empfehlungen zur Diagnostik und Therapie des frühen und fortgeschrittenen Mammakarzinoms 2019

Referenten: Mitglieder der AGO Kommission Mamma.

Plaza Frankfurt Congress Hotel
Lyoner Str. 44-48
60528 Frankfurt am Main/Niederrad

Für die Veranstaltung werden Fortbildungspunkte beantragt.
Weitere Informationen und Anmeldung demnächst hier.

• 30.03.2018 Paper of the month: March 2018

An analysis of 802 women with triple-negative breast cancer (TNBC) from the German Consortium for Hereditary Breast and Ovarian Cancer (GC-HBOC) and GeparSixto (GBG 66) trial that investigated the association between the age at TNBC diagnosis and the presence of pathogenic germline BRCA1/2 mutations has been published in the BMC Cancer.

• 13.03.2018 ESMO 2019

ESMO 2019

ESMO Breast Cancer congress ist taking place in May 2019 in Berlin, Germany.

• 28.02.2018 Paper of the month: February 2018

The first results of the BrighTNess trial designed to evaluate the addition of veliparib (a PARP inhibitor) plus carboplatin or carboplatin alone to standard neoadjuvant chemotherapy in triple-negative breast cancer (TNBC) have been published in the The Lancet Oncology.

• 02.02.2018 Informationsvideo für Patienten

Prof. Loibl, Leiterin der GBG und Prof. Jackisch, Chefarzt am Sana Klinikum Offenbach sprechen mit einer Patientin über ihre Erfahrungen in einer klinischen Studie.